Social Return On Investment (SROI)
Social return of investment is een methode om werkgelegenheid te creëren voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt. Deze methode zorgt er voor dat mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt toch aan het werk kunnen.
Onze collega Wim heeft hersenletsel opgelopen met fysiek letsel als gevolg. Ondanks dat heeft hij nog wel ruimtelijk inzicht en kan hij met één arm technische tekeningen maken. Samen keken we naar werkzaamheden die wèl mogelijk zijn. Omdat ons tekenprogramma is ‘voorgeprogrammeerd’ kan hij tekenen zonder dat hij hiervoor constructieve kennis nodig heeft. Zijn collega’s controleren zijn werk en sturen hem aan. De werkuren kunnen voor Wim niet al te lang zijn. Maar inmiddels werkt hij al 10 jaar parttime bij Bosch Beton en is helemaal in het team opgenomen.
Sponsoring doelgroep
Onze medemens mag rekenen op steun van Bosch Beton. Dat doen we niet om hier zelf beter van te worden of voordeel uit te halen. Denk aan de sponsoring van klantdagen, Geitendag, ontvangst van werkgroepen etc. Maar ook (lokale en regionale) events als Trekkertrek, Megapull Stroe truck & tractor pulling, Glow in the dark tour met Kerst of het truckfestijn Kootwijkerbroek.
Steun aan goede doelen
Onze maatschappelijke betrokkenheid gaat ook naar steun aan goede doelen. Zoals Pink Ribbon, Kinderhospice Barneveld, onze transporteurs die spullen vervoerden naar Oekraïne of onze eigen collega die kilometers wegtrapt voor meer onderzoek naar Duchenne Spierdystrofie. Daar kunnen we als Bosch Beton alleen maar enorm respect voor hebben en hen ondersteunen.
Gastheerschap
We tonen ons maatschappelijk betrokken door (lokale) initiatieven te ondersteunen die passen en aansluiten bij de aard van ons bedrijf, onze kernwaarden en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO). Voor ons is het een kleine moeite ons terrein open te stellen en hopen zo een bijdrage te leveren aan het goede werk van anderen.